• Henri Coandă 33, Sector 1, Bucureşti
  • 0771.187.087
  • Lu - Sâm: 9:00 - 21:00

Apariții media: Observator TV

Apariții media: Observator TV

Lector dr. Drăgan Cristina, despre un model educaţional românesc de inspiraţie finlandeză care ajută elevii să obţină rezultate

Lect. Dr. Drăgan Cristina este cunoscută în lumea academică pentru descoperirile sale în domeniul comunicării și marketingului relațional incluzând comunicarea bidirecționată și colaborarea one to one cu ajutorul tehnologiilor inovative și canalelor media moderne. A fost implicată în educație și cercetare științifică de-a-lungul întregii sale cariere. În cei peste 10 ani de activitate fiind desemnată să susțină cursuri sau să participe la sesiuni de pregătire, în țări precum Finlanda, Italia și alte țări europene.

Este cofondator și, în prezent, director educațional la NEW EDU, instituție de educație, IT și inovație. Instituția oferă cursuri și meditații și este recunoscută pe plan educațional pentru caracterul inovativ și valorile promovate în rândul tinerilor precum învățarea participativă, interconectarea, curiozitatea, libertatea de gândire și exprimare.

Vezi 3 imagini în Galerie

De unde a început cariera Dvs. și ce v-a determinat să alegeți o carieră didactică?

Să fiu sinceră este o mare ironie a vieții mele că am petrecut cea mai mare parte a acesteia în mediul academic. Cariera didactică era probabil cea mai îndepărtată opțiune pentru mine. O serie de întâmplări favorabile au făcut ca eu să îmi descopăr vocația la timp și să pot fi dascăl pentru întreaga viață. Satisfacția supremă a venit desigur o dată cu înființarea NEW EDU, pentru că mi-am dorit o instituție cu impact și racordată în societatea actuală, care să contribuie la progres pe plan educațional.

Din postura de elev sau student, de cealaltă parte a catedrei, a existat cineva care v-a marcat existența?

Sunt 3 personalități: Rectorul fondator al Universității Româno-Americane profesorul Ion Smedescu, pe care l-am admirat pentru ambiție, viziune și ca om de business. Îndrumătorul de doctorat, profesor dr. N. A Pop, pentru profunzimea cu care trata absolut fiecare subiect științific. Și profesoara de sociologie pentru că a reușit să mă intrige cu adevărat la acel moment demonstrând într-un studiu complex că aproape orice copil poate fi genial. M-a determinat să parcurg noi etape în direcția aceasta. În prezent, cred cu tărie că orice copil poate fi genial. Depinde mult de dascălii cu care interacționează și de efortul pe care îl depune.

Toți au remarcat spiritul diferit al instituției la care activați ca director educațional, cum ați reușit?

Secretul este că nu mi-am propus nimic fenomenal, ci din contră. Am vrut să fie respectate câteva principii esențiale: condiții moderne așa cum merită fiecare în secolul XXI, dascăli cu vocație, încredere acordată tinerilor și consolidarea unui mediu de colaborare între profesori și elevi.

Vezi 3 imagini în Galerie

Ce v-a inspirat în adoptarea acestei filozofii educaționale atât de apreciate?

Cel mai probabil în creionarea ideii a stat un cumul de fapte și experiențe. În cei peste 10 ani de activitate, am avut onoarea să fiu invitată să susțin cursuri sau să particip la sesiuni de pregătire în țări de top din punct de vedere al sistemului de învățământ, precum este Finlanda. Aceste experiențe, studiile în domeniul comunicării / colaborării implementate în educație și dorința de adaptare la nevoile reale de pregătire a tinerilor din ziua de astăzi  sunt doar câțiva factori care au condus la practicile educaționale NEW EDU.

Aveți o experiență bogată în învățământ. Ce ne puteți spune despre sistemul educațional românesc?

Unul dintre principiile mele de viață este să nu vorbesc despre probleme ci să mă axez pe soluții. La fel se întâmplă și pe plan educațional. Problemele existente le cunoaștem toți. Este adevărat că noi, cei implicați direct, le vedem în profunzime. Însă, pentru mine e important să mă concentrez pe progres. Cu NEW EDU am reușit să fac lucrurile diferit, să fie pe cât se poate un tărâm de bune practici educaționale.

Câteva cuvinte de final?

Trăim vremuri foarte interesante, cu progres tehnologic remarcabil. Fructificând oportunitățile putem face ca educația să fie captivantă, motivantă, plină de conținut. Multe dintre tehnicile didactice de acum 10 ani, sunt cu adevărat ”primitive” în prezent. Iar tinerii sunt actuali. Ca educația să funcționeze, trebuie actualizată și orientată către nevoile lor reale de pregătire.

Leave a Comment

MENIU